Come fly with me




En bild som jag tog den 21 maj 2008 när jag satt på flyget till Toronto. Det var första gången jag helt själv åkte iväg till ett annat land där jag egentligen inte kände någon som jag träffat förr.
År 2007 lärde jag känna en av mina bästa vänner, Beverly, och hon kommer från Kanada. Vi hade samma intressen, kunde prata om allt och inget... och vi kom på att vi ville gå på ett japanskt populärkulturs konvent tillsammans i Toronto, som heter Anime North.
I juli 2007 säger jag till min mamma att "Nästa år så åker jag till Kanada och går på konvent!", jag fick svaret, "Jaså du, ja det gör du nog heeelt säkert." Tydlig ironi.
Berättade för pappa om min plan, och han blev uppspelt och betalade min resa med argumentet "Man ska fan passa på när man har chansen!", och pang poff så hade jag bokade biljetter till både flyg och konvent. Fick självklart bo hos Beverly, så hotell behövdes inte mer än till konventsdagarna då det låt i centrum, och Beverly bodde i ett område som heter Markham... och Toronto är JÄKLIGT STORT!
Kommer aldrig glömma då jag kom av planet (och äntligen blev av med den fulla irländaren som setat framför mig under ca 9 timmar), hade svårt att hitta ut, och jag var jävligt nervös när jag fick svara på säker 20-30 frågor för att ens få komma igenom. Efter många om och men så var det bara att kika runt efter Beverly, och det tog inte lång tid innan jag såg henne. Och vi klickade lika bra i verkligheten så som vi gjorde online.
Det var en av de bästa veckorna i mitt liv.



Vid ett tillfälle då jag gjorde en super uppdatering på min dåvarande blogg för att låta släkt och vänner veta vad jag höll på med så somnade Beverly på mitt ben. Kunde inte låta bli att ta ett kort med mobilen, hon såg så söt ut när hon låg där och kramade sin Itachi-plushie. Lät henne sova tills jag var klar med mina ärenden online.
Och gud vad jag saknar henne! Vi brukade prata varje dag, men sen helt plötsligt så kom studier i vägen för oss båda och vi var sällan inloggade samtidigt pga att det är 6 timmars tidsskillnad.
Nu har vi inte pratat på flera månader, så jag skickade iväg ett mail till henne för att prata lite igen, och fråga om det finns någon chans att man får komma och hälsa på igen :)
Jag trivdes verkligen i Toronto. Vill tillbaka många gånger!
Men nu är det nog dags att sova... den är ju snart halv fem på morgonen, haha.
Toodles!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback